Teeninduse kvaliteet
Turismialal räägitakse tihti teenindusest – nii heas kui halvas mõttes. Teeninduse kvaliteeti mõjutavad mitmed tegurid. On ju näiteks restorani kui te
Mererannal heledas kuupaistes valgele liivale kaetud õhtusöök maitseb palju paremini kui töökoha kärarikkas sööklas, ka siis, kui tegelikult süüakse ühesugust toitu. Naeratav ja klienti märkav teenindaja teeb söömaajast meeldiva elamuse, plusspunkte lisab ka mõistlik hind, kuid maitsenaudingu peamine põhjus peitub siiski heas toidus. Kui kõik terviku osad on paigas, saame tulemuseks rahulolevad kliendid, kes tulevad veel teinegi kord tagasi. Hea teenindus tasub ära.
Kui klient on turist, siis tema jaoks on kogu reis algusest lõpuni pikk rida erinevaid teenuseid. Põhiteenused on reis ise koos majutusega, kuid lisaks pakutakse ohtralt mitmesugust tegevust, turismiobjekte, kultuuri, safareid ja muud tavapärast. Et reisija saaks hea teeninduse kogemuse, on äärmiselt oluline, et toode vastaks ootustele – liiga palju pole vaja lubada, aga teisalt peaks antud lubadusi täitma. Näiteks oleks kalastusretkel tore saada kala. Suurejoonelist teenust pakub Oulujärvel tegutsev Kainuun Kalamatkat, mis tagastab kliendile, kel kalaõnne polnud, kogu raha. Selline poliitika leevendab paljusid pettumusi ja üsna tõenäoliselt tuleb klient veel teinegi kord õnne proovima.
Kahjuks ei kohelda kõiki kliente võrdselt. Kuninglikule isikule või rokitähele osaks saavat vastuvõttu võib tava turist ootama jäädagi. Õnneks saab aga igaüks ise teenindust mõjutada. Asjalikku, viisakat ja rõõmsameelset rändurit ootab tõenäoliselt ka vastav teenindus. Ülbele või üleolevale käitumisele vastab personal samaga. Kui oodatakse eriti head teenindust, tasub alustada iseenda positiivsest käitumisest.
Jukka Arponen peatoimetaja
Lue lisää samasta aiheesta