Soome lahe juhtiv turismiajaleht
19.4.2011 | Juhtkiri

Teeninduse kvaliteet

Teeninduse kvaliteet

Turismialal räägitakse tihti teenindusest – nii heas kui halvas mõttes. Teeninduse kvaliteeti mõjutavad mitmed tegurid. On ju näiteks restorani kui te

Mererannal heledas kuupaistes valgele liivale kaetud õhtusöök maitseb palju paremini kui töökoha kärarikkas sööklas, ka siis, kui tegelikult süüakse ühesugust toitu. Naeratav ja klienti märkav teenindaja teeb söömaajast meeldiva elamuse, plusspunkte lisab ka mõistlik hind, kuid maitsenaudingu peamine põhjus peitub siiski heas toidus. Kui kõik terviku osad on paigas, saame tulemuseks rahulolevad kliendid, kes tulevad veel teinegi kord tagasi. Hea teenindus tasub ära.

Kui klient on turist, siis tema jaoks on kogu reis algusest lõpuni pikk rida erinevaid teenuseid. Põhiteenused on reis ise koos majutusega, kuid lisaks pakutakse ohtralt mitmesugust tegevust, turismiobjekte, kultuuri, safareid ja muud tavapärast. Et reisija saaks hea teeninduse kogemuse, on äärmiselt oluline, et toode vastaks ootustele – liiga palju pole vaja lubada, aga teisalt peaks antud lubadusi täitma. Näiteks oleks kalastusretkel tore saada kala. Suurejoonelist teenust pakub Oulujärvel tegutsev Kainuun Kalamatkat, mis tagastab kliendile, kel kalaõnne polnud, kogu raha. Selline poliitika leevendab paljusid pettumusi ja üsna tõenäoliselt tuleb klient veel teinegi kord õnne proovima.

Kahjuks ei kohelda kõiki kliente võrdselt. Kuninglikule isikule või rokitähele osaks saavat vastuvõttu võib tava turist ootama jäädagi. Õnneks saab aga igaüks ise teenindust mõjutada. Asjalikku, viisakat ja rõõmsameelset rändurit ootab tõenäoliselt ka vastav teenindus. Ülbele või üleolevale käitumisele vastab personal samaga. Kui oodatakse eriti head teenindust, tasub alustada iseenda positiivsest käitumisest.

Jukka Arponen peatoimetaja

Lue lisää samasta aiheesta

25.8.2015 | Juhtkiri

Uue valitsuse säästurežiim

Uue valitsuse säästurežiim

Kevadistel parlamendivalimistel oli „Soome korda!“ Pärast valimisi moodustasid kolm enim hääli saanud parteid – Keskerakond,Põlissoomlased ja Koonderakond – ühiselt uue … Loe veel

22.9.2014 | Juhtkiri

Putini juust

Putini juust

Ukraina kriis on jõudnud otsaga Soome toidupoodidesse. Euroopa Liidu majandussanktsioonid ja Venemaa vastusanktsioonid on piiranud ka Soome kaubavahetust idanaabritega. Põhiliseks kannatajaks … Loe veel

16.6.2014 | Juhtkiri

Prognoosimise keerukusest

Prognoosimise keerukusest

Eelmisel aastal ennustati Soomes võidu, kui palju Venemaalt saabunud turistide arv lähitulevikus kasvab. Julgemad arvasid, et paari aastaga võib see number … Loe veel

25.3.2014 | Juhtkiri

Rändevood

Rändevood

Rändlinnud on soojade ilmade tõttu segaduses — esimesed lõokesed ja metsvindid saabusid tänavu Soome juba veebruaris. Tavaliselt on neid oodata alles … Loe veel

17.12.2013 | Juhtkiri

Nokia on müüdud, elagu uus Nokia

Nokia on müüdud, elagu uus Nokia

Nokia oli 1990. aastate Eestis suur imetlusobjekt ja eduloo võrdkuju. Arutati, mis võiks olla „Eesti Nokia” – ettevõte, mis tooks … Loe veel

17.9.2013 | Juhtkiri

The Baltic Guide – 20!

The Baltic Guide – 20!

Selle aasta lõpus on ajalehel The Baltic Guide põhjust tähistada: esimese lehenumbri sünnist möödub 20 aastat. Kõige esimene soomekeelne lehenumber … Loe veel

21.3.2013 | Juhtkiri

Eestlaste tähtsus Soome majandusele

Eestlaste tähtsus Soome majandusele

Eestimaalaste reisid Soome on vähehaaval sagenenud. Ainult Venemaalt saabub Soome veel suurem hulk reisijaid. Viimase statistika kohaselt käis eestimaalasi aasta … Loe veel

14.12.2012 | Juhtkiri

Tööjõu liikumine

Tööjõu liikumine

Euroopa Liidus liigub tööjõud ühelt maalt teise vabalt. Teiste EL riikide kodanikesse tuleb suhtuda tööturul samamoodi kui oma kodumaistesse töötajatesse. Samas … Loe veel