|
|
|
|
Soome suurim kasvab ja areneb pidevalt
|
Kui olete minemas Savonlinna ooperipidustustele, Helsingi jäähalli elukutseliste poksivõistlusele, Neil Young’i konserdile või Pori Jazzile piletid saate ikka Lippupalvelust.
|
|
|
ankides pileti varakult garanteerite sissepääsu üritusele, mida tahate kindlasti külastada. Lippupalvelu vahendab aastas pääsmeid umbes 4000 üritusele. Nende seas on tähelepanuväärsemad spordi-, kultuuri, ja meelelahutusüritused kogu Soome ulatuses. Ettevõttel on Soomes üle 60 müügipunkti. Lisaks saab pileteid tellida ka telefonitsi numbril 0600 10 800 (iga päev 8- 20) või osta internetist.
55- kasvab mühinal
Lippupalvelu Oy on asutatud juba 194 5. aastal. Selle peamine omanik on praegu Sonera Plaza/ Sonera. Eelmisel aastal osteti Lippupalvelust üle kolme miljoni pileti, mille koguhinnaks kujunes 330 miljonit marka. Kasv võrreldes eelmise aastaga oli 17%. Samal ajal lisandus müügipunktide arv 25 % võrra. Lippupalvelu muutuste põhjustajaks on osaliselt Rootsis asutatud ja sealset turgu valitsev WinRasken ™ müügiorganistasioon. See võeti kasutusele 2000. aasta augustis ja on osutunud eriti praktiliseks. Süsteem võimaldab näiteks netikaupluses valida pilet soovitud üritusele istekoha täpsusega, kus juures vabade kohtade vakants on alati päevakohane. Võrguteenus on sisse seatud selleks, et teha piltimüüki võimalikult kliendisõbralikuks. Neti kaudu saab hankida pileteid kõigile Lippupalvelu poolt vahendatavatele üritustele. Maksmise turvalisuse tagab Sonera Pay Server süsteem. Makse vahendajateks kõlbavad suuremad võrgupangad, Solo, Kultaraha ja Sampo- Leonia ning paljud teised maksekaardid. Alternatiivina saab piletite eest maksta ka tshekki väljastavatesse makseautomaatidesse. Sel viisil on teenus kõigile sõltumata pangaga seotusest kättesaadav. Lunastatud pilet saadakse posti teel. Tulevikus liidetakse teenusele võimalus saada pilet kätte ka otse sündmuskohalt või suvalisest Lippupalvelu müügipunktist. Nii saab hankida üritustele piletid ka päris viimasel hetkel. Aadressil www.lippupalvelu.fi tegutsevat võrgupoodi saab üheaegselt kasutada üle 20 000 kliendi ning sekundis on võimalik väljastatada kuni 16 piletit. Toote edasiarendamise eest vastutab Rootsi firma Ticnet.
6 piletit/ sekundis
Lippupalvelu tegevjuht Harri Kaasisen sõnul on Lippupalvelu olulisim ülesanne tagada piletiostjatele alati võimalikult lihtne ja turvaline viis piletite ostmiseks. Esikohal on reaalajas töötav ja usaldusväärne tehnika. Teisel kohal on jätkuv ajaga kaasas käimine. Kogu aeg leiutatakse uusi moodusi piletite inimesteni toimetamiseks. Praktikas on juba katsetatud elektroonilisi pileteid, mida klient saab tellida mobiiltelefoni ja e- maili teel väljaprindi kaudu. Sel moel langevad ära pileti kätte toimetamise kulud ja sekeldused. Massiüritustele see moodus veel ei sobi, kuid juba paari aasta pärast võib kõik kardinaalselt muutuda sõnas Kaasinen. Kuigi uued tehnoloogilised võtted avavad tohutul hulgal võimalusi, pole põhjust unustada ka traditsioonilisi. Ka magamiskottidega varustatult kassade juurde saabuvad fännid saavad lõppude lõpuks oma pileti kätte. Suurürituste puhul kasutatakse kõiki müügikanaleid. Kaasinen kinnitab, et tehakse kõik selleks, et kõiki kliendigruppe teenindadaks parimal võimalikul viisil ja võrdselt. Sellegi poolest tekib ikka ja jälle olukordi, kus nõudlus ületab pakkumise. Buumi vallandudes jäävad osad soovijatest ikka ilma. Viimase hetke massimüügi probleemide lahendamiseks on Lippupalvelu telefonimüügi võimsust tõstetud aasta algusest alates 40% ja see jätkab kasvu. Lippupalvelu senine kiirusrekord sündis, kui 2000. aastal müüdi Helsingis Tina Turneri kontsertturnee 38 000 piletit alla kahe tunniga. Keskmiseks kujunes 6 piletit sekundis.
|
|